ناسالم ترین رژیم های غذایی


هرچند ممکن است برخی از رژیم های غذایی درعین مضر بودن برای برخی از افراد بهنتیجه برسند اما دراین مقاله بهصورت کلی صحبت میکنیم و بهتر است که تصمیم خودتان برای انتخاب یک رژیم غذایی را با یک متخصص تغذیه مطرح کنید.

بهگزارش آلامتو و بهنقل از مجله تناسب اندام؛ رژیم های غذایی بسیاری وجود دارند که ممکن است آنها را درنظر بگیرید. ممکن است شما نام برخی از آنها را شنیده باشید و کمی درمورد آنها بدانید، اما آیا می دانید که کدام رژیم غذایی مطمئن و موثر هستند و کدام کاملا ساختگی می باشند؟

هنگامی که اکثر افراد، کلمه «رژیم» را می شنوند، بهیک راه حل سریع یا چیزی موقتی فکر می کنند اما درواقع اصطلاح رژیم غذایی، بهمعنای همان چیزی است که می خورید.

برخی از رژیم های غذایی، شدیدتر از بقیه هستند و بسیاری از سخت ترین رژیم های غذایی، کاملا خطرناک هستند. ما درزیر بهناسالم ترین رژیم های غذایی موجود که باید از آنها اجتناب کنید، نگاهی می اندازیم:


شما دراین رژیم غذایی، تنها مجاز بهخوردن سبزیجات، میوه ها و مقدار زیادی سوپ کلم هستید. درحالی که میوه ها و سبزیجات، قطعا برای شما مفید هستند (و همه ما باید مقدار بیشتری از آنها را مصرف کنیم)، اما شما نمی توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را فقط از میوه و سبزیجات دریافت کنید.

بهعلاوه، آیا واقعا می خواهید درتمام طول روز و هر روز، سوپ کلم بخورید؟ شما بهاحتمال زیاد از سبزیجات و سوپ کلم خسته خواهید شد و هوس غذاهای مورد علاقه تان را می کنید، درنتیجه بهعادات غذا خوردن سابق تان بر می گردید.


۲. رژیم غذای کودک

هر چند این رژیم، تنها از غذاهای پوره شده (عمدتا میوه ها و سبزیجات) تشکیل شده و وحشتناک نیست، اما برای بزرگسالان مناسب نبوده و قابل تحمل نمی باشد.

شما نمی توانید غذاها را بجوید یا از مواد غذایی با بافت های مختلف لذت ببرید و مجبورید بیرون غذا خوردن یا مهمانی رفتن با دوستان یا خانواده را فراموش کنید.


۳. رژیم HCG

این رژیم شامل یک رژیم خطرناک کم کالری (۵۰۰ کالری درروز) بههمراه تزریق هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (HCG) می باشد که برای کاهش وزن، مورد تایید FDA نیست.


۴. رژیم پالئو

این رژیم غذایی بر نحوه غذا خوردن غارنشینان تمرکز دارد که شامل مقدار زیادی گوشت قرمز، و بدون هیچ گونه مواد غذایی که توسط کشاورزی بهچرخه غذایی انسان ها افزوده شده می باشد.

مطالعات نشان داده اند که این رژیم غذایی، منجر بهکاهش وزن نمی شود، برای قلبتان مفید نیست و دنبال کردن آن، دشوار است. با این حال، بهراستی مانند غارنشینان غذا خوردن (گیاهان عمدتا وحشی و منابع خالص گوشت ) می تواند یک استراتژی سالم برای کاهش وزن باشد.

مقاله مرتبط: بهترین رژیم لاغری دنیا چیست؟

۵. رژیم گریپ فروت

این رژیم بر یک باور ساختگی که گریپ فروت دارای ترکیبات چربی سوز شگفت انگیز است، تمرکز دارد. هرگونه کاهش وزنی که دراین رژیم غذایی تجر بهمی شود، بهعلت میزان کالری کم آن است.


۶. رژیم های غذایی پاکسازی کننده و سم زدا

هیچ تحقیق علمی برای پشتیبانی از این رژیم ها وجود ندارد. بدن شما برای خلاص کردن خودش از شر بهاصطلاح سموم و سایر محصولات جانبی متابولیسم بدن، کاملا مجهز است، چون شما کبد و کلیه دارید.


۷. رژیم دوکان

این برنامه بهشما اجازه می دهد که ۱۰۰ ماده غذایی خاص را در۴ مرحله بخورید. مشکل این است که هیچ مدرکی برای اثبات موثر بودن آن وجود ندارد و با قوانین غیر ضروری و گیج کننده ای که دارد، بسیار محدود کننده است.


شما فقط می توانید براساس گروه خونی تان، غذا بخورید. مطلقا هیچ داده علمی وجود ندارد که نشان دهد این الگوی غذا خوردن، موثر است.


۹. رژیم غذایی بسیار کم کالری یا روزه گرفتن

وقتی که شما کالری را بهسطوح بسیار پایین، کاهش می دهید، بدن شما احساس می کند که از لحاظ فنی درحالت قحطی است و متابولیسم شما کند می شود تا انرژی را حفظ کند.

هنگامی که شما بهمقدار کالری مصرفی قبلی تان بر می گردید، متابولیسم شما بهطور کامل بهحالت اول باز نمی گردد، درنتیجه باعث افزایش وزن می شود. زیرا شما بهحفظ کالری های کمتری نیاز دارید (رژیم یویو).

بهعلاوه، شما درطول روزه یا رژیم های بسیار کم کالری، علاوه بر چربی، مقدار زیادی آب و عضله نیز از دست می دهید، اما درهنگام افزایش وزن، عمدتا چربی اضافه می کنید.


سخن آخر

یک رژیم غذایی سالم، رژیمی است که شامل انواع مواد غذایی باشد که بهآرامی و درحد اعتدال خورده می شوند. یک رژیم غذایی سالم، مواد غذایی خاصی را ممنوع نمی کند (حتی غذاهای پرکالری که مردم هوس می کنند.) هیچ غذایی نباید بهطور کامل، خارج از محدوده باشد. اما مهم است که بهیاد داشته باشید بعضی غذاها همیشگی هستند، بعضی، گاهی اوقات و بعضی برای مناسبت های خاص و تمام آنها می توانند دربرنامه غذایی سالم شما گنجانده شوند.

هر رژیم غذایی که مواد غذایی خاص یا یک گروه غذایی کامل را بهطور کامل حذف یا ممنوع کند، بهطور کلی سالم (یا حتی بی خطر) نیست و دردراز مدت برای کاهش وزن یا سلامت شما موثر نیست. محدود کردن مواد غذایی، بهخصوص آنهایی که درابتدا، بسیار وسوسه انگیز هستند، باعث می شود که افراد، بعدها درمصرف آن مواد غذایی زیاده روی کنند، زیرا احساس محرومیت می کنند.


مطالب سایت را سریع دنبال کنید


سلبریتی ها و افراد مشهور



خانواده و سبک زندگی سالم



تکنولوژی و فناوری و هوا فضا



مد و زیبایی و آرایش و جذابیت



آشپزی و دسر و سالد و نوشیدنی



فال و کارکاتور و طنز و سرگرمی



سلامت فردی و بهداشت عمومی



چند رسانه ای

منبع : alamto.com

پست های مرتبط

Leave a Comment