رژیم لاغری 5 روزه – کاهش وزن تضمینی فقط در پنج روز


درنگاه اول شاید لاغر شدن فقط در5 روز غیرممکن باشد اما درصورت رعایت دقیق این رژیم میتوانید خیلی راحت وزن خود را در5 روز کاهش دهید.


رژیمی موثر که تنها پنج روز درماه باید رعایت شود؟

خیالی به‌نظر می‌رسد. اما تحقیقات جدید دردانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان می‌دهد، افرادی که از این رژیم به‌مدت سه ماه پیروی نموده‌اند بی‌آنکه از توده‌ی عضلانی آنها کم شود، وزن از دست دادند و همچنین خطر ابتلا بهدیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی درآن‌ها کاهش یافته. این رژیم غذایی حتی می‌تواند روند پیرشدن را کند نماید.

همه‌ی آنچه ذکر شد، پیرامون روزه‌داری متناوب (Periodic Fasting) می‌چرخد. نویسنده‌ی تحقیق دکتر والتر دی لونگو، مدیر موسسه‌ی طول عمر درکالیفرنیای جنوبی اذعان می‌دارد که، تحقیقات گذشته حاکی از آن بود که رژیم های غذایی محدود بهآب و یا بسیار کم کالری می‌تواند بهمحافظت از سلول‌ها و اندام‌ها دربرخی از بیماری‌های مزمن از جمله سرطان کمک کند.

به‌گفته‌ی لونگو، روزه‌ی متناوب منجر بهاز دست دادن موقت سلول‌های خون، سلول‌های کبدی و سلول‌های عضلانی می‌شود. اما هنگامی که دوباره شروع بهغذا خوردن می‌کنید، سلول‌ها مجددا تولید می‌شوند. او معتقد است، بهنظر می‌رسد همین تولید مجدد از مزیت‌های این رژیم غذایی محسوب می‌شود.

لونگو اضافه می‌‌کند که این برنامه‌ی پنج روزه‌ی جدید برگرفته از رژیم‌های روزه‌داری متناوب و تلاشی برای دستیابی بههمان مزایا اما بدون افراط است. او درادامه می‌گوید، “این رژیم درتلاش برای حذف تاثیرات مزمن رژیم‌های غذایی، مداخلات است و بر پایه‌ی آنچه اغلب افراد قا در بهانجام آن هستند، طراحی شده است.”


تحقیقات

آخرین مطالعه (بعد از تعداد زیادی از تحقیقات پیشین بر روی حیوانات) بزرگسالان سالم را بهدو گروه تقسیم کرد. پنج روز درماه، گروهی از رژیم با کالری محدود پیروی نمودند. که شامل غذاهایی مانند سوپ‌های سبزیجات، شکلات‌های انرژی‌زا، نوشابه‌های انرژی زا، تنقلات، چای بابونه و قرص‌های مکمل‌ گیاهی – تمام آن ها بین ۷۵۰ و ۱۱۰۰ کالری- درروز می‌شد.

افرادی که از رژیم پیروی می‌نمودند ۲۵ روز دیگر ماه را به‌طور طبیعی غذا می‌خورند و بهورزش روزمره‌ و معمول خود ادامه می‌دادند. از گروه دوم خواسته شد که رژیم معمول و عادت‌های ورزشی خود را ادامه دهند.

لونگو می‌گوید گرچه این مطالعه محدود بود اما نتایج آن امیدوار کننده می‌نمود. درپایانِ سه ماه، افرادی که از این رژیم پیروی نمودند بهطور متوسط ۳ درصد از وزن بدن خود یعنی ۶ کیلو از وزنشان کم شده بود و توده‌ی عضلانی نحیفشان افزایش یافته بود.

درمقایسه با گروه غیر رژیمی، گروه رژیم غذایی همچنین از سطوح پایین‌تر گلوکز، سطوح پایین‌تر از فاکتورهای رشد ش بهانسولین (که منجر بهفرآیند پیری می‌شود) و التهاب کمتر لذت می‌بردند.


آیا این رژیم ایمن است؟

لونگو معتقد است، نه برای همه. قطعا افرادی هستند که رژیم غذایی می‌تواند برای آنها خطرناک باشد، از جمله افراد با سابقه‌ی بی‌اشتهایی مفرط، مصرف‌کننده‌های داروهای دیابت و زنان باردار. حتی اگر شما درزمره این افراد نیستید، رژیم غذایی خود را تحت نظارت پزشک و یا متخصص تغذیه آغاز نمائید.

این رژیم باید شامل مقدار کافی کالری که مواد مغذی کلیدی را دربر داشته باشد، همه آنچه که برای رژیم غذایی مورد نیاز است، تا بی‌خطر و موثر واقع گردد. پس لطفا، سعی درتقلید آن با ۷۵۰ کالری درروز نداشته باشید.
چه می‌توان کرد؟

لونگو می‌گوید تا پایان سال، یک برنامه رژیم غذایی تجاری بر اساس تحقیقاتش دردسترس خواهد بود. درهمین حال، شما می‌توانید از پزشک خود درمورد رژیم‌های روزه‌داری متناوب سوالاتی بپرسید و یا درمورد برنامه‌ی آینده که درتحقیقات لونگو و USCتهیه شده بیشتر بخوانید.

درنهایت، لونگو می‌گوید که امیدوار است تا رژیم غذایی روزه داری متناوب برای درمان دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی مورد استفاده واقع شود، هر چند که بهتایید FDA نیاز دارد و احتمالا بهسال‌‌های سال زمان نیاز است .


مطالب سایت را سریع دنبال کنید


سلبریتی ها و افراد مشهور



خانواده و سبک زندگی سالم



تکنولوژی و فناوری و هوا فضا



مد و زیبایی و آرایش و جذابیت



آشپزی و دسر و سالد و نوشیدنی



فال و کارکاتور و طنز و سرگرمی



سلامت فردی و بهداشت عمومی



چند رسانه ای

منبع : alamto.com

پست های مرتبط

Leave a Comment