آرتریت روماتوئید و رژیم غذایی


آرتریت روماتوئید (RA) باعث درد، ورم و خشکی مفاصل می شود. یک راه برای تسکین درد مفاصل ایجاد تغییرات دررژیم غذایی است.

بهگزارش آلامتو بهنقل از everydayhealth ؛ یک نوعِ خاص از مواد غذایی وجود ندارد که بههمه ی افراد مبتلا بهآرتریت روماتوئید کمک کند، اما برخی از افراد غذاهایی را می توانند مصرف کنند که التهاب را کاهش می دهد و می تواند بهکاهش درد مفاصل کمک کند. شما باید مواد غذایی گوناگون را برای دیدن تاثیر مثبت روی خود آزمایش کنید.

مطالعات نشان داده اند که غذاهای زیر ممکن است برای آرتریت روماتوئید مفید واقع شود:


  1. گشنیز.

این گیاه سبز جزء اصلی درغذاهای مختلف است. بعضی از مردم می گویند که گشنیز باعث می شود آرتریت روماتوئید آنها بهتر شود. محققان بر این باورند که گشنیز می تواند بهتسکین علائم RA کمک کند. گشنیز ورم و التهاب را بهطور قابل توجهی کمتر می کند.


  1. زردچوبه.

زردچو به درواقع از ریشه خانواده زنجبیل است که دربسیاری از غذاها برای رنگ و طعم استفاده می شود. زردچو بهحاوی کورکومین است که بهکاهش التهاب درسطح سلولی کمک می کند. محققان می گویند که زردچو بهبی خطر و ضد التهاب است. توصیه می شود که حداقل دو تا سه بار درهفته از خردل یا زردچو بهاستفاده شود.


  1. زنجبیل.

زنجبیل مدت طولانی است که توانایی آن برای آرام کردن معده شناخته شده است. مانند زردچوبه، زنجبیل نیز حاوی موادی است که مانند داروهای ضد التهاب برای RAکار می کند.

محققان می گویند که عصاره ی زنجبیل قرمز خشک شده علایم آرتریت را بهبود می دهد. زنجبیل می تواند خون را رقیق کند بنابراین اگر شما درحال مصرف یک داروی رقیق کننده خون مثل کومادین (وارفارین) هستید، قبل از اضافه کردن زنجبیل با دکتر خود صحبت کنید.


  1. آناناس.

شگفت انگیزی آناناس بهاندازه ی ساقه ی آن نیست، دلیل آن این است که ساقه حاوی بروملین، یک آنزیم گوارشی است که بهکاهش التهاب درافراد مبتلا بهآرتروز و آرتریت روماتوئید کمک می کند. از آنجایی که ساقه ی آن خوراکی نیست، بروملین بهصورت مکمل درکپسول یا قرص وجود دارد.

یک مطالعه نشان داده است که افرادی که کمتر از سه ماه درد خفیف زانو داشته اند پس از یک ماه از مصرف بروملین بهبود یافته اند. همیشه قبل از استفاده از هر مکمل بهدلیل تداخل با داروهای تجویزی دیگر با دکتر خود صحبت کنید.


  1. چای سبز.

مصرف یک فنجان چای سبز درروز می تواند درد مفصل را کم کند. محققان می گویند که علائم آرتریت روماتوئید بهطور قابل توجهی بعد از استفاده از چای سبز برای یک تا سه هفته بهبود می یابد.

چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که درمبارزه با بیماری ها مفید است. با این حال، چای سبز نیز حاوی مقادیر کمی از ویتامین K است که می تواند با رقیق کننده های خون مقابله کند. که بههمین دلیل مهم است که قبل از اضافه کردن آن بهرژیم درمانی خود با دکتر صحبت کنید.


  1. گیلاس

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد، که می تواند سلول های شما را از اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت کند. این مولکول که از فرایندهای طبیعی بدن شکل گرفته می تواند بهمفاصل آسیب برساند.

یک مطالعه نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از گیلاس، التهاب را درحیوانات ۵۰ درصد کاهش می دهد. آرتروز یک بیماری التهابی است و کاهش التهاب می تواند درد مفاصل را کاهش دهد. گیلاس ترش همچنین ممکن است سطح نیتریک اکسید، که یک ترکیب وابسته بهRA را پایین بیاورد.


  1. روغن ماهی.

که درماهی قزل آلای وحشی، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ساردین و ماهی کولی وجود دارد. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ که بهکاهش التهاب و کاهش علائم RA کمک می کند می باشد.

یک مطالعه نشان داده است که مکمل روغن ماهی، اضطراب و التهاب را که ازعواملی که می تواند بهشرایط RA منجر شود، را کاهش می دهد. خوردن دو بار درهفته ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و یا مکمل با کپسول های روغن ماهی را درنظر بگیرید.


  1. جعفری.

برای چاشنی یا تزئین درغذاها درهمه جا استفاده می شود، جعفری دارای خواص ضد التهابی است. عصاره جعفری التهاب دردست ها را کاهش می دهد. مطالعات بیشتر بر جعفری هنوز ادامه دارد، اما این گیاه ممکن است بهکاهش درد و خشکی مفاصل شما کمک کند.

همه ی رژیم غذایی ضد التهاب برای RA را کنار هم قرار دهید. توجه کنید بیشتر بهغذاهایی که می خورید – بهویژه آن هایی که التهاب را کاهش داده و تعداد زیادی آنتی اکسیدان دارند – ممکن است نشانه های آرتریت روماتوئید شما را تسکین دهد.

همچنین بخوانید: خواص جعفری برای پوست

هر چند پژوهش ها محدود است و باید با مقیاس بزرگتر مطالعات انجام شود اما اکثر مردم می توانند این مواد را بهرژیم غذایی خود را بدون هیچ گونه عوارض جانبی اضافه کنند. با این حال، اگر شما درحال مصرف دارو هستید برای اضافه کردن مکمل و یا تغییر رژیم غذایی خود با دکتر صحبت کنید.


مطالب سایت را سریع دنبال کنید


سلبریتی ها و افراد مشهور



خانواده و سبک زندگی سالم



تکنولوژی و فناوری و هوا فضا



مد و زیبایی و آرایش و جذابیت



آشپزی و دسر و سالد و نوشیدنی



فال و کارکاتور و طنز و سرگرمی



سلامت فردی و بهداشت عمومی



چند رسانه ای

منبع : alamto.com

پست های مرتبط

Leave a Comment